تاریخ انتشار: شنبه 1402/04/31 - 17:16
کد خبر: 476754

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

زمان ثبت نام وام های فرزندآوری و ازدواج دانشجویی اعلام شد / ثبت ۱۳۸۰ فرصت بورسیه صنعتی در دفترچه کنکور امسال

زمان ثبت نام وام های فرزندآوری و ازدواج دانشجویی اعلام شد / ثبت ۱۳۸۰ فرصت بورسیه صنعتی در دفترچه کنکور امسال

در این بسته خبری ،به بررسی برگزاری پویش «تابستان من» در شبکه شاد و زمان ثبت نام وام های فرزندآوری و ازدواج دانشجویی اعلام شد و کفعمی: ۱۲۰۰ دانشجو در بیست‌ و هشتمین دوره طرح ولایت شرکت دارند و دیگرد موارد مرتبط که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این بسته خبری به بررسی، برگزاری پویش «تابستان من» در شبکه شاد و زمان ثبت نام وام های فرزندآوری و ازدواج دانشجویی اعلام شد و کفعمی: ۱۲۰۰ دانشجو در بیست‌ و هشتمین دوره طرح ولایت شرکت دارند  و دیگرد موارد مرتبط که به مرور آنها خواهیم پرداخت.

کفعمی: ۱۲۰۰ دانشجو در بیست‌ و هشتمین دوره طرح ولایت شرکت دارند

محمد حسین‌ کفعمی در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی که امروز ۲۲ تیرماه در مجتمع فرهنگی ۵ آذر برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) مهمترین ماموریت بسیج دانشجویی را  دفاع از انقلاب و اسلام نامیده است. این ماموریت فقط با تقویت مبانی اعتقادی محقق خواهد شد.

وی مطرح کرد: رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب تمام امیدشان به دانشجویان و جوانان است. تا با دانش و علم به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند. (جزئیات بیشتر)

زمان ثبت نام وام های فرزندآوری و ازدواج دانشجویی اعلام شد

 مسعود گنجی با اشاره به وام فرزندآوری وازدواج دانشجویی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به منظور حمایت از قانون جوانی جمعیت و فرزند آوری، کمک هزینه ای را تحت عنوان وام فرزند آوری دانشجویی برای داوطلبان متاهل دانشجو در دانشگاه های سراسری پیش بینی کرد تا دانشجویان متاهل بتوانند بخشی از مخارج فرزندآوری را پوشش دهند.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به تسهیلاتی که از سوی صندوق رفاه دانشجویی برای این دسته از داوطلبان مشخص شده، متقاضیان واجد شرایط ثبت نام می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی، با تهیه مدارک موردنیاز در زمان اعلام شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام وام فرزندآوری دانشجویی اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

برگزاری پویش «تابستان من» در شبکه شاد

بخش «تابستان من» در شبکه «شاد» به منظور فراهم کردن محیط‌های متنوع یادگیری جهت تعامل خلاق، هدفمند و فعال دانش‌آموزان، ارائه محتوای متناسب با نیازهای حال و آینده، گسترش و تنوع دادن به ِحَرف و مهارت‌های مورد نیاز جامعه، منطبق با اهداف ساحات ششگانه سند تحول آموزش و پرورش طراحی شده است و تمام اهداف مذکور را پوشش می‌دهد.

تابستان من شامل چند بخش اصلی از جمله «ماهرشو»، «ببین»، «بازی­کن» و پایگاه­‌های تابستانی است.(جزئیات بیشتر)

 نتایج آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت اعلام شد

اطلاعیه وزارت نفت در خصوص اعلام نتایج آزمون کتبی استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ به منظور انجام سایر مراحل مربوط به جذب و استخدام (دعوت به ارزیابی تکمیلی) صادر شد.

براین اساس نتایج آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.(جزئیات بیشتر)

اطلاعیه سازمان سنجش درباره داوطلبان شبهه‌دار کنکورهای سراسری

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرده است: از شروع به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار آزمون سراسری ۱۴۰۱ و سال‌های ۱۴۰۰ و قبل از آن که پس از بررسی و برگزاری آزمون رفع شبهه حکم قطعی محکومیت دریافت کرده‌اند، جلوگیری شده است.

در این اطلاعیه آمده است:

« بر مبنای رویه سازمان سنجش آموزش کشور در سال‌های ۱۴۰۰ و قبل از آن، داوطلبان شبهه‌دار در مرداد و یا شهریور سال آزمون شناسایی و تفهیم اتهام می‌شدند ولی در مهرماه با اعلام رشته‌محل قبولی اجازه تحصیل در دانشگاه داده می‌شد به شرط اینکه اگر در مسیر بررسی پرونده محکوم می‌شدند از تحصیل آنها جلوگیری شود.(جزئیات بیشتر)

فعال دانشجویی: بلاگرهای «حجاب استایل‌» برای دیده شدن رقابت می‌کنند

 ریحانه بهزادی بخش مسئول کارگروه زنان و خانواده جامعه اسلامی دانشگاه شهید رجایی گفت: امروزه با وجود واردشدن رسانه‌های مجازی به عنوان عضو جدایی ناپذیر در زندگی مردم، رسانه‌ها نقش اساسی در الگوسازی، تربیت و فرهنگ ایفا می کنند. همچنین، رسانه به بستر خوب مدسازی و بهره‌برداری صنعتی و اقتصادی تبدیل شده است.

وی افزود: در عرصه بلاگرهای «حجاب استایل‌» رقابت بر سر دیده شدن است و هرکس بتواند مخاطب بیشتری جذب کند، برنده است. در چنین فضایی، در سال‌های اخیر، شاهد تولید محتوای زنان مسلمان در کشورهای اسلامی بودیم؛ چه کشورهایی با قانون حجاب اجباری و چه کشورهایی بدون این قانون و با وجود تکثر فرهنگی‌ این مسیر را طی کردند.(جزئیات بیشتر)

تمدید زمان ثبت‌نام آزمون استخدام بخش خصوصی تا ۳۱ تیر

بنا بر اطلاعیه دبیرخانه ششمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی آمده است: هم‌زمان با استقبال گسترده کارجویان و افراد خواهان فرصت‌های شغلی بهتر از ثبت‌نام در این دوره آزمون، بیش از ۲۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان، صنعتی و تجاری بخش خصوصی اقدام به شناسایی و جذب نیروی انسانی موردنیاز خود برای حدود ۲۱ هزار موقعیت شغلی در سراسر کشور از طریق آزمون خواهند کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: داوطلبان می‌توانند جهت شرکت در این دوره آزمون که در ۸ دسته شغلی و بیش از ۲۴۵ عنوان برگزار می‌شود، بر اساس تخصص، شایستگی، علاقه یا رشته دانشگاهی خود در یک یا دو دسته شغلی، از فرصت استخدام در یکی از ۵۷۰۰ شرکت بخش خصوصی بهره‌مند شوند، این دسته‌های شغلی عبارت‌اند از: «مالی، اداری و حقوقی»، «مهندسی»، «هنر، رسانه و آموزش»، «مدیریتی»، «کارشناسی و ارائه خدمات»، «بازاریابی و فروش»، «فنی و اجرایی»، و «فناوری اطلاعات».(جزئیات بیشتر)

آغاز اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه تهران

پذیرش بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در خوابگاه‌های تابستانی دانشگاه تهران آغاز شده است و دانشجویان تا ۲۴ شهریور ماه می‌توانند در این مراکز ساکن شوند.

 هر ساله با آغاز فصل تابستان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرایط و ضوابط اسکان در خوابگاه‌ها را برای دانشجویان دوره‌های مختلف اعلام می‌کنند، بر این اساس ثبت‌نام دانشجویان دکتری تخصصی ورودی‌های ۱۴۰۰ و ماقبل، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی‌های ۱۴۰۰ و ماقبل و کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۱ دانشگاه تهران برای اسکان در خوابگاه‌ها نیز مشروط به تصویب پروپوزال، دانشجویان دکتری حرفه‌ای ورودی‌های ۱۳۹۸ و ماقبل و دانشجویان کارشناسی دارای واحد عملی نیز تا ۱۱ تیر ماه اعلام شده بود.

علاوه بر دانشجویان ساکن در مجتمع‌های خوابگاهی، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۱ ساکن در بقیه ساختمان‌های خوابگاهی نیز موظف بودند تخلیه کامل اتاق را در زمان مقرر انجام داده و در صورت عدم تخلیه در زمان مقرر، وسایل توسط تیم تخلیه، جمع‌آوری و با تشخیص اداره کل امور خوابگاه‌ها صرف امور خیریه و منافع عمومی شده یا امحاء می‌شد. تنها دانشجویان واجد شرایط دریافت خوابگاه در تابستان و دانشجویان دکتری ۱۴۰۱ به غیر از ساکنان ساختمان‌های خوابگاهی می‌توانند وسایل خود را در اتاق‌ها نگهداری کنند.(جزئیات بیشتر)

ثبت درخواست مهمانی دانشجویان علمی کاربردی برای تابستان آغاز شد

 به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سلیمان عباسی افزود: ثبت درخواست میهمان دانشجویان این دانشگاه برای دوره تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۴ آغاز شد و تا ۲۹ تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان متقاضی باید در بخش ثبت درخواست میهمان در سامانه آموزشی دانشگاه نسبت به ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ آغاز شد

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ روز گذشته ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.(جزئیات بیشتر)

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد. ۱۳ هزار و ۴۱ نفر داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

کلید نهایی آزمون دستیاری پزشکی ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ همزمان با انتشار کارنامه آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

داوطلبان مجاز پیش از این فرصت داشتند در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ تیر نسبت به انتخاب ۱۰۰ کد رشته – محل آموزشی مورد علاقه خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

حمایت از برنامه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان ضروری است

 مهدی روشنفکر، عضو ناظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برنامه‌های صندوق برای رفع مشکلات موجود امیدوار کننده و مورد حمایت جدی کمیسیون آموزش قرار دارد و در این راستا آماده هرگونه همکاری هستیم.

 روشنفکر اظهار کرد: اجرای طرح ارزش مالکانه، پیگیری بدهی سنواتی دولت به اعضای صندوق، شفاف سازی و نظامند کردن فعالیت‌ها ‌از جمله برنامه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در دوره مدیریت نجف پور کردی بوده که مورد حمایت مجلس بویژه کمیسیون آموزش خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

 تمدید زمان ثبت‌نام آزمون استخدام بخش خصوصی تا ۳۱ تیر

 دبیرخانه هفتمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی از وجود ۲۱۰۰۰ فرصت شغلی در شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعتی و تجاری در این آزمون خبر داد و اعلام کرد، با توجه به تقاضای کارجویان زمان ثبت‌نام آزمون تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ تمدید شد.

بر اساس اطلاعیه دبیرخانه ششمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، بیش از ۲۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان، صنعتی و تجاری بخش خصوصی اقدام به شناسایی و جذب نیروی انسانی موردنیاز خود برای حدود ۲۱ هزار موقعیت شغلی در سراسر کشور از طریق آزمون استخدام بخش خصوصی خواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

 خبر خوش کنکوری برای دانش‌آموزان مدارس دولتی

آماری که از قبولی‌های آزمون سراسری در سال‌های گذشته به میزان دهک‌های اقتصادی و نوع مدرسه دانش‌آموزان شنیده می‌شود، آمار جالبی نیست به طوریکه براساس آمار ۸۰ درصد قبول شدگان زیر سه هزار از قبول شدگان دهک هفتم به بالا بوده‌اند که بیشتر آن‌ها هم مربوط به دهک دهم و نهم هستند.

همچنین براساس آمار آزمون سراسری ۱۴۰۰، مدارس استعداد درخشان در کنکور حدودا ۳۷ درصد قبولی داده‌اند، نمونه دولتی ۲۲ درصد، غیردولتی ۱۹ درصد، دولتی عادی ۱۲ درصد، هیأت امنایی ۵ درصد و شاهد ۲ درصد قبولی در کنکور داشته‌اند.(جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت‌نام مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تمدید شد

پیرو اطلاعیه تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ درخصوص ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ و انتشار دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات و رشته‌محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما، به اطلاع داوطلبان می‌رساند به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر و مساعدت برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۲/۰۴/۲۵) برای ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲۸ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند؛(جزئیات بیشتر)

 پذیرش دانشجو بدون آزمون دکتری دانشگاه سوره تا پایان این هفته ادامه دارد

دانشگاه سوره در رشته‌های مطالعات تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی، مدیریت رسانه و ارتباطات دانشجو با شیوه استادمحور در مقطع دکتری ورودی مهر ۱۴۰۲ می‌پذیرد.

امیدعلی مسعودی سرپرست دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: دانشگاه سوره مجوز جذب دانشجوی استاد محور را گرفته‌ است، یعنی کسی که معدل ۱۶ در دوره کارشناسی گرفته است، می‌تواند استادی را انتخاب کند و اگر استاد طرح او را پذیرفت فرد می‌تواند بدون کنکور وارد دانشگاه شود.(جزئیات بیشتر)

مهلت انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی برای بار سوم تمدید شد

پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده است و پس از اعلام نتایج اولیه در ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ داوطلبان مجاز در دو بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ تیر و ۲۱ تا ۲۵ تیر فرصت داشتند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای جدید زمان جدید انتخاب رشته محل و ویرایش در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی را اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

 نمرات «امتحانات نهایی» یا جمع آن با نمرات «مستمر»، کدام در کنکور موثر است؟

 به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، «نمره خام» امتحان نهایی دانش آموزان ابتدا "تراز" شده، نمرات «تمام دروس» جمع می‌شود و «نمره کل» برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

با اشاره به اعلام نتایج قطعی اعتراض دانش آموزان به نمرات آزمون‌های نهایی طی امروز، اظهار کرد: امروز نتیجه قطعی نمرات آزمون نهایی دانش آموزان اعلام می‌شود. این نمرات "خام" است. ابتدا باید تراز شوند، سپس نمرات دروس "جمع" شود و نهایتا «نمره کلی» ایجاد شود که ما این نمره کل را برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم.(جزئیات بیشتر)

 اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام کاردانی نظام جدید

با توجه به اعلام رشته‌محل‌های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام، مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ تمدید شد.

با توجه به اطلاعیه‌ ۱۸ تیر ماه جاری سازمان سنجش در خصوص ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ و انتشار دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات و رشته‌محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما، به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر و مساعدت برای آن دسته از داوطلبانی که تا روز گذشته برای ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، از سوی سازمان سنجش ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ تیر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

شرط دریافت وام پیاده‌روی اربعین توسط دانشجویان

 با توجه به نزدیک شدن به ورود به ماه محرم‌الحرام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصمیم دارد به دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وامی در قالب وام پیاده‌روی اربعین اختصاص دهد.

در این رابطه صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد؛ هرسال برای کسانی که قصد عزیمت به عتبات برای مراسم اربعین را دارند، تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود و به همین منظور برای بهره‌مندی دانشجویان از وام‌های دانشجویی پیاده‌روی اربعین با یکی از بانک‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است و دانشجویانی که به صورت گروهی علاقه‌مند به حضور در مراسم پیاده‌روی و زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند، می‌توانند وام مسافرت عتبات عالیات دریافت کنند.(جزئیات بیشتر)

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشگاه شریف افتتاح شد

مراسم افتتاح رسمی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شریف، صبح امروز در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

ظرفیت خوابگاه‌های دولتی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد

 به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه اراک و افتتاح سالن تیراندازی و اتاق انرژی پلاس خوابگاه دخترانه شهید فخری زاده، از کاهش چالش‌های خوابگاهی و افزایش مهارت افزایی در فضای گروهی خبر داد.(جزئیات بیشتر)

آغاز توزیع کارت آزمون وزارت راه و شهرسازی از فردا

کارت ورود به جلسه بیست‌وهشتمین آزمون متقاضیان تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا ـ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی ـ سال ۱۴۰۲ از فردا قابل توزیع است.

کارت ورود به جلسه بیست‌وهشتمین آزمون متقاضیان تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا ـ سازمان راهداری و حمل ‏و‏ نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی ـ سال ۱۴۰۲ از فردا سه‌شنبه، ۲۷ تیر ماه جاری از سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل توزیع است.(جزئیات بیشتر)

 پذیرش دانشجو بدون آزمون دکتری دانشگاه سوره تا پایان این هفته ادامه دارد

دانشگاه سوره در رشته‌های مطالعات تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی، مدیریت رسانه و ارتباطات دانشجو با شیوه استادمحور در مقطع دکتری ورودی مهر ۱۴۰۲ می‌پذیرد.

امیدعلی مسعودی سرپرست دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: دانشگاه سوره مجوز جذب دانشجوی استاد محور را گرفته‌ است، یعنی کسی که معدل ۱۶ در دوره کارشناسی گرفته است، می‌تواند استادی را انتخاب کند و اگر استاد طرح او را پذیرفت فرد می‌تواند بدون کنکور وارد دانشگاه شود.

وی افزود: در همان کلاس‌ها مدرک می‌گیرد با این تفاوت که از ابتدا تا پایان استاد همراه او است و به صورت مشاور و استاد راهنما کنار او باقی می‌ماند. در دوره دکتری هم به این گونه است و در رشته مدیریت رسانه ۴ نفر و رشته علوم ارتباطات ۴ نفر را می توانیم پذیرش کنیم.(جزئیات بیشتر)

مشاهده سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان سال های ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۱ تا ۲۸ تیر

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از مشاهده سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۱ تا ۲۸ تیر خبر داد.(جزئیات بیشتر)

 زمان برگزاری آزمون زبان msrt در مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد

تاریخ و زمان برگزاری آزمون زبان msrt در مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد. این آزمون روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ثبت‌نام از روز یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ آغاز شده و تا روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت۱۶ ادامه خواهد داشت. حوزه‌های برگزاری درتقویم آزمون درج می شود.(جزئیات بیشتر)

آموزش و پرورش به شبهات مطرح‌شده درباره تقلب در امتحانات پاسخ داد

حجت‌الاسلام احمد حسین‌فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش کشور با حضور در کمیسیون گزارشی از نحوه برگزاری آزمون‌ها ارائه کردند.

وی افزود: این اولین سالی است که وزارت آموزش و پرورش متولی برگزاری آزمون‌ها در کشور می‌شود و ما شاهد برگزاری امتحانات توسط این وزارتخانه هستیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در گزارش نمایندگان سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش، موضوع تشکیل قرنطینه قبل از آزمون برای تکثیر سؤالات و کنترل و نظارت دقیق بر قرنطینه‌ها، مطرح شد.(جزئیات بیشتر)

اعلام جزئیات مرحله نهایی بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی

مرحله نهایی بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در صبح و بعدازظهر جمعه ۳۰ تیر سال ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های واقع در مراکز مناطق ده‌گانه کشور شامل دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه مازندران، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهیدچمران اهواز، برگزار می‌شود.

برنامه زمان‌بندی آزمون‌ها در درگاه مرکز المپیاد به آدرس http://Olympiad.sanjesh.org قابل دریافت است.(جزئیات بیشتر)

سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها از ماه مهر آغاز می‌شود

 قاسم عموعابدینی در اجلاس امروز رؤسای دانشگاه‌های کشور گفت: همه دانشگاه‌ها به صورت یکپارچه و همزمان، سال تحصیلی جدید را از اول مهر آغاز می‌کنند. همه کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود و امکان حضور و غیاب هوشمند هم در برخی دانشگاه‌ها فراهم شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار کرد: شورای گسترش آموزش عالی در خصوص آمایش آموزش عالی تصمیم می‌گیرد و در استان‌ها نیز کمیته‌ای با محوریت دانشگاه معین برای آمایش شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: به کمیته‌های استانی ابلاغ شده است تا طبق جدول زمانی اعلام شده رشته‌های تحصیلی قابل حذف را به وزارت علوم اعلام کند.(جزئیات بیشتر)

اینفوگرافیک/ ۱۰ کشور که دارای بیشترین تعداد دانشگاه هستند

۱۰ کشور که دارای بیشترین تعداد دانشگاه هستنددر اینفوگرافیک زیر مشاهده می نمایید.(جزئیات بیشتر)

آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها از اول مهر/ همه کلاس‌ها حضوری خواهد بود

معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: سال تحصیلی دانشگاه‌ها از اول مهر آغاز می‌شود و همه کلاس‌ها حضوری است.

به گزارش ایسنا، قاسم عموعابدینی در اجلاس امروز رؤسای دانشگاه‌های کشور، گفت: همه دانشگاه‌ها به صورت یکپارچه و همزمان، سال تحصیلی جدید را از اول مهر آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود و امکان حضور و غیاب هوشمند هم در برخی دانشگاه‌ها فراهم شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: شورای گسترش آموزش عالی در خصوص آمایش آموزش عالی تصمیم می‌گیرد و در استان‌ها نیز کمیته‌ای با محوریت دانشگاه معین برای آمایش شکل گرفته است.(جزئیات بیشتر)

ماجرای تقلب‌های عجیب و غریب در کنکور چیست؟

 اما پرسش اینجاست که آیا اتفاق جدیدی رقم خورده‌است و آیا باب جدیدی در برگزاری کنکور یا در سازمان سنجش گشوده شده‌است که مسیر تقلب را هموارتر گردانیده‌است؟

پاسخ این سؤال را نباید نه در برگزاری کنکور و نه در سازمان سنجش و نه آموزش‌وپرورش پی‌جویی کرد، بلکه علت فراوان شنیدن اخبار درباره تقلب در کنکور را باید در پیشرفت و دم دست‌شدن فناوری یافت.(جزئیات بیشتر)

کسب ۹۱ درصدی رضایت‌مندی از برگزاری المپیاد همگانی دانشجویان دختر

ابراهیم علی‌دوست مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه این المپیاد، ضمن تشکر از زحمات مسئولین و کارکنان دانشگاه صنعتی اراک در برگزاری شایسته ششمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر، بیان داشت که احتمالاً این دوره، آخرین دوره از المپیاد ورزش‌های همگانی است که به این شکل و این رشته‌ها برگزار می‌شود و دوره بعدی مسابقات، تغییرات بسیار عظیمی خواهد کرد و مسابقات را به سمت همگانی‌تر شدن و حضور بیشتر علاقه‌مندان به این ورزش، خواهیم برد.(جزئیات بیشتر)

شیب منفی تمایل دانشمندان جوان به عضویت در هیئت علمی دانشگاه

به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، چهارمین نشست عادی از دوره پنجم هیئت امنای دانشگاه صنعتی شریف روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، رسول جلیلی رئیس دانشگاه، اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، سعید سهراب‌پور، علی‌اکبر صالحی و محمدرضا عارف (اعضای حقیقی هیئت امناء)، امیرعلی سیف‌الدین مدیر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه، و مهدی بیات مشاور وزیر علوم در امور هیئت امناء و هیئت ممیزه برگزار شد.

در این جلسه جلیلی با ارائه گزارشی به بیان بخشی از کارنامه دانشگاه صنعتی شریف در پنج ماهه گذشته پرداخت.(جزئیات بیشتر)

 برگزاری آزمون عملی ۹ کد رشته خاص کنکور ۱۴۰۲

 فرایند برگزاری آزمون عملی ۹ کد رشته خاص کنکور ۱۴۰۲ از امروز آغاز می‌شود.

بر این اساس، آزمون پروژه عملی کدرشته های امتحانی ۱۳۶۵ و ۱۳۶۴ ،۱۳۶۲ ،۱۳۶۰ ،۱۳۵۸ ،۱۳۵۷ ،۱۳۵۲ ،۱۳۵۱ ،۱۳۵۰ در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ تیرماه منحصراً در شهر تهران برای آن دسته از متقاضیان که براساس مندرجات کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) هستند و حداقل یکی از کدرشته محل‌های رشته‌های تحصیلی پروژه دار را نیز انتخاب کرده و هزینه برگزاری آزمون تشریحی و یا عملی خود را همزمان با تکمیل فرم انتخاب رشته پرداخت کرده‌اند، برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

وزیرعلوم: نظام سنجش و آموزش جدیدی برای اساتید تعریف کردیم

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و  فناوری در نشست سراسری و کارگاه های آموزش تخصصی معاونین بسیج اساتید کشور که صبح امروز در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: بسیج شجره طیبه ای است که مولود انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هر کسی که از شنیدن خبر موفقیتی در جمهوری اسلامی خوشحال می‌شود خودی است. هر کسی موفقیتی از ایران اسلامی را شنید و خوشحال نشد غیر خودی است.

زلفی گل بیان کرد: به عنوان استاد دانشگاه معتقدم بسیجی کسی است که نتیجه رفتار و کردارش موجب دوام و قوام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باشد؛ در هر مسندی و در هر شغلی فرقی نمی‌کند. با این نگاه تمامی ایرانیان بسیجی اند چون تلاش می‌کنند ایران پیشرفت کند و همه خودی هستند چرا که از موفقیت‌های کشور خوشحال می شوند.(جزئیات بیشتر)

مواد آزمون رشته‌های عملی گروه آزمایشی هنر کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور، زمان، محل برگزاری و مواد امتحانی آزمون عملی رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شامل رشته‌های تار، سه تار، عود، نی، قانون، قیچک، سنتور، و کمانچه همچنین نوازندگی موسیقی جهانی اعم از ساز‌های بادی چوبی، ساز‌های بادی برنجی، ساز‌های زهی نظیر ویلن، ویولا، ویلن سل، کنترباس. پیانو، گیتار و مجسمه سازی، عکاسی و سینما را اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

 اقدامات مهم دولت در حوزه اشتغال و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان

 بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به بهار سال گذشته ۸.۲ درصد کاهش یافته و حدود ۷۲۸ هزار نفر به جمعیت شاغلین کشور افزوده شده است. سال گذشته هدفگذاری ایجاد یک میلیون شغل با برنامه‌ریزی موثر و اقدامات انجامی توسط وزارت کار محقق شد، امسال نیز این وزارتخانه مصمم است تا با ایجاد اشتغال بالغ بر یک میلیون نفر، نرخ بیکاری را همچنان کاهش دهد و بستر اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کند.(جزئیات بیشتر)

غرب سال‌هاست زنان را برای سیاست و پول مصرف میکند!

هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان مازندران و بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای مشترک صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام باقر علیه السلام :... اِنَّ الاَْمْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْىَ عَنِ الْمُنـکَرِ سَبیلُ الاَْنْبیاءِ وَ مِنْهاجُالصُّلَحاءِ ، فَریضَةٌ عَظیمَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ ، وَ تَاْمَنُ الْمَذاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَکاسِبُ ، وَ تُرَدُّالْمَظالِمُ وَ تَعْمُرُ الاَْرْضُ ، وَ ینْتَصِفُ مِنَ الاَْعداءِ وَ یَسْتَقیمُ الاَْمْرُ... ؛(جزئیات بیشتر)

جزئیات پذیرش دانشجوی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان دانشجویان رشته بهداشت مدارس دانشگاه های علوم پزشکی را به صورت غیر حضوری پذیرش می‌کند.

معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد؛ بر اساس تفاهم نامه فی ما بین این دانشگاه و دانشگاه های علوم پزشکی، دانشجویان متعهد خدمت رشته بهداشت مدارس دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال ۱۴۰۱، دروس تعلیم و تربیت اسلامی (مجموعا" ۱۹ واحد) رشته خود را باید در پردیس های دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.(جزئیات بیشتر)

آزمون‌های دستیاری و ارتقای دستیاران دندانپزشکی برگزار می‌شود

 محمدمهدی نوروزشمسی بیان کرد: سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه با شرکت هزار و ۴۸۰ داوطلب در ۱۷ حوزه دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از امروز سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار گرفته است و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان این دوره پس از برگزاری آزمون کتبی می‌توانند از روز شنبه ۳۱ تیر ماه، کلید آزمون خود را مشاهده کنند و در صورت داشتن سؤال یا اعتراض آن را به صورت اینترنتی به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.(جزئیات بیشتر)

واکنش رئیس دانشگاه تهران به سخنان حاشیه‌ساز علیه وزیر علوم

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران روز سه‌شنبه ۲۷ تیر ماه در سی‌ونهمین اجلاس رؤسای ۱۴ دانشگاه بزرگ کشور که در دانشگاه علم و صنعت ایران و با حضور وزیر علوم، وزیر صمت و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، گفت: انتظار داریم بخشی از املاک و اموال دولت که مولدسازی می‌شود، در اختیار توسعه علم و فناوری قرار گیرد. برای این منظور به نظر می‌رسد تشکیل یک کمیته که به صورت ویژه و متمرکز به مولدسازی اموال دانشگاه‌ها و همچنین بهره‌مندی دانشگاه‌ها از مولدسازی دارایی‌های دولت توجه داشته باشد، یک ضرورت است.(جزئیات بیشتر)

مجتبی طهماسبی دبیر کل هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران شد

طی حکمی از سوی مسئول بسیج دانشجویی استان تهران ، جناب آقای مجتبی طهماسبی به عنوان دبیر کل هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران منصوب شد.

در متن حکم دکتر حسن پور خطاب به مجتبی طهماسبی چنین آمده است :(جزئیات بیشتر)

 جزئیات برگزاری جلسات دفاع رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل ساماندهی امور دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های غیرپزشکی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای  ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل آمده است: در راستای اقدامات مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه و ساماندهی امور مربوط به دفاع از پایان‌نامه/ رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های غیرپزشکی و تاریخ فارغ‌التحصیلی، مقرر شده از نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جلسات دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشروط به تأیید شورای گروه آموزشی مربوط، استادان راهنما و مشاور مبنی بر برآورده شدن اهداف پروپوزال و ثبت اطلاعات پایان‌نامه/ رساله و طی مراحل در سامانه پژوهشیار و با رعایت سایر مقررات آموزشی و پژوهشی تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه (نیمسال اول تحصیلی) و ۳۱ شهریورماه (نیمسال دوم تحصیلی) برگزار شود.(جزئیات بیشتر)

 برگزاری آزمون عملی ۹ کد رشته خاص کنکور ۱۴۰۲

آزمون پروژه عملی کدرشته های امتحانی ۱۳۶۵ و ۱۳۶۴ ،۱۳۶۲ ،۱۳۶۰ ،۱۳۵۸ ،۱۳۵۷ ،۱۳۵۲ ،۱۳۵۱ ،۱۳۵۰ در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ تیرماه منحصراً در شهر تهران برای آن دسته از متقاضیان که براساس مندرجات کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) هستند و حداقل یکی از کدرشته محل‌های رشته‌های تحصیلی پروژه دار را نیز انتخاب کرده و هزینه برگزاری آزمون تشریحی و یا عملی خود را همزمان با تکمیل فرم انتخاب رشته پرداخت کرده‌اند، برگزار می‌شود.

 فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص، براساس ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه ارگان‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و با توجه به نمرات امتحانی در هر یک از کد رشته محل های انتخابی (حداکثر ۲ کد رشته محل)، به همراه اطلاعیه برنامه زمانی انجام مراحل مصاحبه و گزینش در این‌کد رشته ها روز ۲۸ خرداد ماه از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.(جزئیات بیشتر)

 مردانی: اساتید بسیجی مطالبه‌گری را در دستور کار داشته باشند

 محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست سراسری و کارگاه‌های آموزش تخصصی معاونین بسیج اساتید کشور، بسیج اساتید را شبکه علمی و نخبگانی و مردم پایه معرفی کرد که در سراسر کشور گسترش یافته است.

مردانی افزود: مقتم معظم رهبری فرمودند آموزش عالی موتور محرکه و پیشران توسعه همه جانبه کشور است.

وی افزود: اساتید بسیجی فعالان نهاد علم هستند که ارتباط دانشگاه با نظام حکمرانی را فراهم و برای کمک به حکمرانی دینی و کمک به حل مسائل کشور به عنوان حلقه میانی نظام حکمرانی و مردم در صحنه هستند.وی گفت: نقش آفرینی اساتید بسیجی محور اصلی است و  اساتید بر اساس تخصص خود می‌توانند حضور فعالانه داشته باشد.(جزئیات بیشتر)

آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس امروز برگزار می‌شود

آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس، صبح امروز، ۲۹ تیر ماه توسط دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار می‌شود.

این آزمون راس ساعت ۹ صبح در سالن شهدا و کلاس‌ها و ساختمان اداری دانشکده پزشکی و سالن‌های دانشکده داروسازی برگزار می‌شود. و اعلام شده که داوطلبان حداکثر راس ساعت ۸:۳۰ صبح در محل دانشکده‌ها حضور داشته باشند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مهلت اعتراض به سؤالات، پس از اتمام آزمون آغاز می‌شود و داوطلبان حداکثر تا ساعت ۱۳ روز یکشنبه اول مرداد ماه فرصت دارند اعتراض خود را در سامانه برگزاری آزمون دانشگاه علوم‌پزشکی تهران ثبت‌کنند. نتایج نهایی آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی در روز شنبه ۲۱ مرداد ماه اعلام می‌شود.(جزئیات بیشتر)

دو آزمون وزارت بهداشت فردا برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برگزاری همزمان سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی و آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی در روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه خبر داد.

دکتر محمدمهدی نوروزشمسی ضمن اعلام این مطلب، درباره تعداد داوطلبان سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری رشته‌های دندان‌پزشکی گفت: آزمون دستیاری دندان‌پزشکی، پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه در ۱۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شود. یک‌هزار و ۵۲۶ نفر متقاضی شرکت در این آزمون هستند اما تجربه بیانگر این است که تمام داوطلبان در جلسه برگزاری آزمون حاضر نمی‌شوند.(جزئیات بیشتر)

ثبت ۱۳۸۰ فرصت بورسیه صنعتی در دفترچه کنکور امسال

 معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد که برای ۱۳۸۰ نفر فرصت بورسیه صنعتی در دفترچه کنکور امسال ثبت خواهد شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره  ساخت هواپیمای تجاری اظهار کرد: کارگروه ساخت هواپیمای تجاری با محوریت معاونت علمی ایجاد و تا الان پنج شش جلسه داشته و جمع بندی این شده که کنسرسیوم بین‌المللی هوایی با حضور کشورهای همراه ایران تشکیل شود تا بتوانیم در بخش‌هایی که توانمندی ویژه‌ای داریم و حجم کم و ارزش بالایی تولید می‌کند، فعالیت کنیم. باید در کنسرسیوم بین‌المللی ۲۰ درصد از سهم تولید هواپیماهای تجاری را داشته باشیم. مصوبات جلسات به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود.(جزئیات بیشتر)

جزئیات برگزاری جلسات دفاع رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی «دستورالعمل ساماندهی امور دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های غیرپزشکی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای  ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل آمده است: در راستای اقدامات مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه و ساماندهی امور مربوط به دفاع از پایان‌نامه/ رساله دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های غیرپزشکی و تاریخ فارغ‌التحصیلی، مقرر شده از نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جلسات دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشروط به تأیید شورای گروه آموزشی مربوط، استادان راهنما و مشاور مبنی بر برآورده شدن اهداف پروپوزال و ثبت اطلاعات پایان‌نامه/ رساله و طی مراحل در سامانه پژوهشیار و با رعایت سایر مقررات آموزشی و پژوهشی تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه (نیمسال اول تحصیلی) و ۳۱ شهریورماه (نیمسال دوم تحصیلی) برگزار شود.(جزئیات بیشتر)

 اختصاص ۳ بورس کارشناسی ارشد به دانش آموختگان برتر جامعه الزهرا

 به نقل از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه الزهرا (س)، هیاتی عراقی متشکل از زینب ملاسلطانی رئیس جامعه الزهرای کربلا و تعدادی از روسای دانشکده‌های آن دانشگاه با زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا(س) در مرکز همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار ناظم بکائی ضمن خوشامدگویی به هیات عراقی، حضور میهمانانی از سرزمین نینوا را یادآور رشادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبداله الحسین (ع) دانست.

وی افزود: دانشگاه الزهرا با حدود ۶۰ سال سابقه فعالیت، به تربیت زنان متخصص در جمهوری اسلامی همت گماشته است. این دانشگاه هم اکنون حدود ۱۱ هزار دانشجو در ۱۶۰ رشته گرایش در سه مقطع دانشگاهی در ۱۱ دانشکده دارد. سالانه صدها مقاله حاصل از تحقیقات اساتید و پژوهشگران دانشگاه الزهرا در نشریات معتبر علمی پژوهشی داخلی و بین‌المللی منتشر می‌شود و تعدادی از اساتید دانشگاه الزهرا در زمره اساتید برتر جهانی محسوب می‌شوند.(جزئیات بیشتر)

 اعلام جزئیات پذیرش پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه علم و صنعت

متقاضیان پذیرش پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه علم و صنعت تا ۱۴ شهریور ماه سال جاری فرصت دارند در این فراخوان ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرد؛ به ‌منظور تقویت همکاری‌ و استفاده از ظرفیت‌ و زیرساخت‌های کشور، اقدام به جذب پژوهشگر پسادکتری نوع تحقیقات بنیادی می­ کند..

بر این اساس متقاضیان این دوره باید ابتدا آیین‌نامه جذب و بکارگیری محققان پسادکتری (جدید) مصوب  ۱۲ دی ۱۴۰۱ کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه حمایت از دوره‌های پسادکتری صندوق حمایت پژوهشگران را مطالعه و در صورت داشتن شرایط مندرج نسبت به  ثبت نام اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

شیوه مناسب تهیه محتوای آموزشی برخط دانشگاهی

پژوهشگران حوزه علوم انسانی کشور، در یک پژوهش و با به‌کارگیری دیدگاه‌های متخصصین تولید محتوای آموزشی و دانشگاهی، بهترین شیوه برای تهیه محتوای آموزشی برخط غیرهم‌زمان را مورد بررسی قرار داده‌اند.

پیشرفت در فناوری، تغییر عظیمی را در دنیای آموزش و تولید محتواهای آموزشی دانشگاه ایجاد کرده است، به طوری که در سال‌های اخیر کاربرد یادگیری الکترونیکی برای تدریس و یادگیری به سرعت افزایش یافته و استفاده از محتواهای چند رسانه‌ای در دانشگاه‌ها رواج بیشتری پیدا کرده است. این امکانات جدید می‌توانند در فرایند آموزش و یادگیری، یاریگر مدرسان دانشگاهی باشند. در این میان، اینترنت به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب و اشتراک اطلاعات نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است، چراکه از محیط‌های چند رسانه‌ای آنلاین یا برخط برای تولید مواد آموزشی تدریس و برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه استفاده می‌شود.(جزئیات بیشتر)

اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون دانشگاه علامه اعلام شد

 دانشگاه طباطبائی بر اساس"آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی دکتری" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در رشته‌های بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری کرد.

دفتر گروه جذب و هدایت استعداد‌های درخشان معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی دکتری»، پس از ارزیابی متقاضیان واجد شرایط، اسامی پذیرفته شدگان مقطع دکتری بدون آزمون (سهمیه استعداد درخشان) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، در رشته‌های مشخص شده بدون شرکت در آزمون را اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

 اسامی پذیرفته‌شدگان دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌ اعلام شد

دانشگاه طباطبایی بر اساس "آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در رشته‌های بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری کرد.

دفتر گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری»، پس از ارزیابی متقاضیان واجد شرایط، اسامی پذیرفته شدگان مقطع دکتری بدون آزمون (سهمیه استعداد درخشان) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، در رشته‌های مشخص شده بدون شرکت در آزمون را اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

جزئیات مرحله دوم استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات مراحل انجام ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی- تخصصی و روان‌شناختی) آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت سال ۱۴۰۱ برای طی سایر مراحل جذب و استخدام را اعلام کرد.

بر اساس سازمان سنجش آموزش کشور و پیرو اطلاعیه تاریخ ۲۴ تیر در خصوص اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی شرکت های تابعه وزارت نفت سال ۱۴۰۱، معرفی‌شدگان اولیه این آزمون مذکور لازم است به منظور انجام ارزیابی تکمیلی (مصاحبه فنی- تخصصی و روان‌شناختی) صرفا در روز شنبه ۳۱ تیر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و با ورود به قسمت سامانۀ اعلام نتیجه آزمون مذکور و مشاهده مجدد کارنامه آزمون و در محیط کارنامه، از ساعت، تاریخ و محل مصاحبه خود مطلع شوند.(جزئیات بیشتر)

صدور سه کارنامه علمی، مهارتی و فرهنگی برای دانشجویان

وزیر علوم بر تاثیر فعالیت فرهنگی دانشجویان در آینده کاری آنها تاکید کرد و گفت: دانشجویان در دانشگاه ۳۰ ساعت برنامه علمی  و حدود ۸۵ ساعت اوقات فراغت دارند بر این اساس دانشگاه ها مکلف هستند برای این زمان دانشجویان برنامه ریزی کرده و شرایطی ایجاد کنند تا دانشجویان در فعالیت فرهنگی مورد علاقه خود شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد علی زلفی گل در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها که امروز در وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه رونمایی از سامانه فرهنگی، امکان رصد فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها و شکل دادن فرهنگنامه دانشگاه و دانشجو را تحت عنوان «فَرنامه دانشگاه» و «فَرنامه دانشجو» فراهم کرده است، گفت: دانشجویانی که فعالیت فرهنگی داشته باشند می توانند فرنامه خود را از دانشگاه به صورت مستند دریافت کنند چرا که که فعالیت فرهنگی دانشجویان در آینده کاری آنها مهم است و برای ما هم فعالیت فرهنگی دانشجو بسیار مهم است.(جزئیات بیشتر)

جزئیات برگزاری بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور

به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، غلامرضا یادگارزاده رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور درباره المپیاد علمی دانشجویی کشور، گفت: این المپیاد در ۲۳ رشته «زبان و ادبیات فارسی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم اقتصادی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «ریاضی»، «آمار»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)»، «طراحی صنعتی»، «علوم جغرافیایی»، «علوم زمین»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «روانشناسی»، «مهندسی صنایع» و «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» برگزار می‌شود.(جزئیات بیشتر)

 آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود

 بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت:

در روزهایی که دولت را تحویل گرفتیم روزانه ۵۰ هزار مبتلا به کرونا و ۲۰ هزار بستری داشتیم، نزدیک به ۱۸ میلیون واکسیناسیون در گروههای پزشکی، مسن و پرخطر انجام شده بود که با حمایت رییس جمهور ۱۶۰ میلیون دز واکسیناسیون انجام شد.

وی گفت: تا قبل از آذر ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی داشتیم اما از زمان واکسیناسیون حداکثری تا امروز ۲۲ هزار فوتی داشتیم که این موضوع نشانگر نقش واکسیناسیون در مهار بیماری است.(جزئیات بیشتر)

نخبه‌پروری رویکرد سازمان امور دانشجویان است

 سید فردین تقی‌زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در مراسم اختتامیه دومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: رویکرد و نگاه سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم در همه ادارات در جهت توانمند سازی دانشجویان بوده و از مدیران خواسته شد تا برنامه‌های عملیاتی در همه حوزه‌ها در ادارات کل سازمان تهیه شود.

وی ادامه داد: در این راستا اداره کل شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در سال گذشته ۴ برنامه عملیاتی برنامه ریزی و اجرا کرد که بیشتر آن‌ها برای اولین بار اجرا شده است تا دانشجویان شاهد و ایثارگر مستعد و نخبه، شناسایی شده و برنامه‌هایی در جهت ایجاد انگیزه و شادابی و رقابت و همچنین هویت مداری آن‌ها تدوین شود.(جزئیات بیشتر)

پیشنهاد سخنگوی وزارت علوم برای تسهیل تبدیل وضعیت و ارتقاء اساتید

علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم امروز در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها که با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد با ارائه دو پیشنهاد گفت: پیشنهاد اول اینکه سامانه فرنما (سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها) بتواند با سامانه‌های موجود در مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) ارتباط برقرار کند که وزارت علوم بتواند در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، اثر کارنامه‌ فرهنگی دانشگاه‌ها را لحاظ کند و ضریب تأثیر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در رتبه بندی بیشتر از پیش لحاظ شود.(جزئیات بیشتر)

 سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد

سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، به منظور ساماندهی، انسجام بخشی و پایش مستمر فرایندهای فرهنگی مختلف در سطح دانشگاه‌ها، طراحی و راه‌اندازی شده است.

این سامانه ضمن وحدت بخشی به رویه‌ها، اسباب آن را فراهم می‌آورد تا هاب اطلاعات فرهنگی دانشگاه‌ها شکل بگیرد و از این طریق زمینه مدیریت فرهنگی اطلاعات‌محور، در تمام حوزه های ذیربط فراهم شود.

از دیگر مزایای این درگاه یکپارچه می‌توان به دسترسی سهل‌الوصول به کارنامه فرهنگی دانشجویان اساتید و دانشگاه‌ها اشاره کرد که می‌تواند قابلیت امتیازدهی و مقایسه فرهنگی میان دانشگاه‌ها را فراهم کند و زمینه ساز رقابت و پویایی فرهنگی شود.(جزئیات بیشتر)

برنامه‌ای برای افزایش قیمت غذای دانشجویان نداریم

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت وعده‌های غذایی دانشجویان برای سال تحصیلی آتی نداریم، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد دانشجویان به لحاظ مالی تحت فشار باشند، درنظر داریم وعده‌های غذایی در سال تحصیلی آتی را به قیمت کنونی عرضه کنیم.

دکتر احد بنار ضمن اعلام این مطلب درباره تعیین ردیف بودجه «نشان‌دار» برای تغذیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی گفت: بودجه‌ای نشان‌دار در ردیف‌های بودجه‌ای مرتبط با حوزه‌های «دانشجویی_فرهنگی» برای موضوع تغذیه دانشجویان علوم‌پزشکی درنظر گرفته شده است. مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه یکساله تغذیه دانشجویان لحاظ شده است، اما این مبلغ تنها پاسخگوی بخشی از هزینه‌ها است و ما ناچار هستیم که باقیمانده هزینه تغذیه دانشجویان را از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها تامین کنیم.(جزئیات بیشتر)

کلید سئوالات آزمون دستیاری دندان‌پزشکی منتشر شد

کلید اولیه سئوالات سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری رشته‌های دندان‌پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

آزمون دستیاری دندان‌پزشکی، پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه در ۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد. یک‌هزار و ۵۲۶ نفر متقاضی شرکت در این آزمون بودند. داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی می‌توانند کلید اولیه سئوالات را دریافت کنند.(جزئیات بیشتر)

وزیر علوم: جامعه عاقل برای توسعه ورزش هزینه می‌کند

محمدعلی‌ زلفی‌گل در مراسم بدرقه کاروان دانشجویی به یونیورسیاد چین، اظهار کرد: میان قهرمان شدن و پهلوانی تفاوت زیادی وجود دارد. قهرمان سعی می‌کند با هر روشی به موفقیت برسد ولی پهلوان واقعی سعی دارد با رعایت اخلاق، وجدان و انصاف این موفقیت را کسب کند. از ورزشکاران جمهوری اسلامی انتظار می‌رود در یونیورسیاد دانشجویی سعی کنند که قهرمانی را با منش پهلوانی کسب کنند.

وزیر علوم ادامه داد: مردم، قهرمانی که از صفات پهلوانی برخوردار است را فراموش نخواهند کرد. برای موفقیت اساتیدی که مسئولیت تیم‌ها را برعهده دارند، در نظام سنجش و انگیزش وزارت علوم، امتیازی را قائل شده‌ایم که برای آنان ارزشمند خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

اشتغال‌ از اهداف طرح‌های بنیاد ملی نخبگان است

عباس ابراهیمی گفت: طرح‌های مختلف بنیاد ملی نخبگان با هدف افزایش توانمندی، ایجاد مهارت و در نهایت اشتغال‌پذیری افراد برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: هر کدام از طرح‌های این بنیاد، جامعه هدف متفاوتی از نخبگان، استعداد‌های برتر و سرآمدان را در برمی‌گیرد و بر این اساس، مشوق‌ها و طرح‌های حمایتی آن نیز با یکدیگر متفاوت است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top